Menu

Медична реклама: правила та відповідальність

224
(0 голосов)

Для медичної сфери реклама також є важливим інструментом інформування майбутніх пацієнтів. Медичний заклад після отримання ліцензії МОЗ України готовий надавати медпослуги населенню, лише потрібно про себе заявити. Як це зробити правильно – розберемо далі.

Правила реклами для медпослуг розміщені в Статті 21 ЗУ «Про рекламу». Окрім медичних послуг, ці правила також розповсюджуються на рекламування медобладнання, лікзасобів, методів профілактики, лікування та ін. Аналізуючи положення даного закону, можна окреслити жорсткі рамки для рекламування медпослуг.

Основні аспекти рекламування медичної установи

  1. При створенні реклами медпослуг потрібно обов’язково вказувати реквізити ліцензії МОЗ України.

  2. Зміст повинен містити застереження «Самолікування може бути шкідливим...», яке за об’ємом має бути не менше 15% тривалості або площі від всього обсягу реклами.

  3. Не можна запевняти в гарантованому досягненні лікувального ефекту.

  4. Реклама медвиробів, лікарських засобів, методів медпрактики (профілактика, діагностика, лікування, реабілітація) не може бути з участю лікарів або інших медпрацівників. Також не дозволяється участь осіб, які за зовнішнім виглядом імітують лікарів.

Визначається необхідність розміщувати об’єктивні дані щодо лікзасобів та медичних послуг так, щоб було зрозуміло, що це повідомлення є рекламою і дана інформація стосується саме медичного виробу або послуги. Також в повідомленні рекомендовано обов’язково порадитись з лікарем та ознайомитись з інструкцією, перш ніж використовувати відповідний лікзасіб.

Відповідальність в разі порушення законодавства

Стаття 27 ЗУ «Про рекламу» встановлює відповідальність за порушення норм законодавства.

Якщо медзаклад не дотримується встановлених вимог, які стосуються змісту та правил розповсюдження реклами, з рекламодавця стягується сума, що дорівнює п’ятикратному розміру від вартості розповсюдженої реклами. Вона, в свою чергу, розраховується за контрактною вартістю без урахування суми нарахованих податків та зборів, що встановлює Податковий кодекс.

В разі виникнення обставин, за якими неможливо визначити вартість реклами, яка були розповсюджена з порушеннями вимог закону, на медустанову накладається штраф, що дорівнює 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З юридичної точки зору, деякі рекламні аспекти є доволі цікавими і потребують особливої уваги стосовно правового регулювання. Наприклад, заборона участі лікарів або імітуючих їх зовнішність осіб в рекламуванні медвиробів, лікзасобів, а також методів лікування, діагностики та ін. Цікавість викликає той факт, що в законодавстві немає чіткого визначення останніх термінів. Консультація медичного юриста дозволить уникнути неприємностей в рекламуванні медустанови і врахувати всі нюанси цього процесу.

Таким чином, медзаклад може рекламувати свої послуги, лікзасоби та вироби лише в чітко встановлених рамках, спираючись на законодавчі положення.

 
Для того, что бы оставить отзыв, Вам необходимо Войти или Зарегистрироваться
Регистрация не займет более одной минуты, а так же Вы сможете авторизироваться с помощью соц. сетей