Menu

Частка ринку онлайн-торгівлі в структурі покупок за 2022 рік зросла з 9% до 11-12%

552
(0 голосов)

Попри надскладний 2022 рік, українському ритейлу вдалось не тільки зберегти, а по деяких пунктах навіть підвищити ключові показники своєї діяльності. Так, сильне падіння онлайн-продаж спостерігалось тільки в перші тижні повномасштабного вторгнення, а вже в грудні минулого року показники повернулись до довоєнних цифр, тобто товарообіг протягом року зріс більш ніж на 55%. Щобільше, за цей важкий рік частка електронної комерції в українському ритейлі виросла з 9% до 11–12%.

Онлайн-торгівля у 2022 році

Якщо описати тенденції ринку онлайн-торгівлі в Україні у 2022 році одним реченням, воно буде таким: кількість покупців зменшилась, однак обсяги покупок зросли. Дійсно, спершу обсяги продаж суттєво впали через масовий виїзд мільйонів українців за кордон. Однак, коли ситуація більш менш стабілізувалась, ті, хто лишився в країні, не просто повернулись до онлайн-шопінгу, а й почали купувати значно більше.

Як відмічають аналітики, зростання обсягів онлайн-продаж розпочалось вже після відновлення роботи служб доставки, зокрема, найбільших логістичних операторів – «Нової пошти» й Укрпошти. 

Представники найбільших маркетплейсів відмічають, що в перші місяці суттєво зменшилась і кількість продавців. Нажаль, деякі підприємці так і не змогли відновити свою діяльність. Однак, на їх місце прийшли нові учасники. для прикладу, сьогодні на Prom.ua працюють близько 40 000 підприємців, і щомісяця на майданчику реєструється близько 1500 нових продавців. Це і підприємці, які перейшли з офлайну в онлайн, і люди, які вперше пробують себе як інтернет-підприємці. 

Протягом року декілька разів змінювались лідери продаж. Так, на початку війни люди робили запаси засобів догляду за дитиною, круп, консервів, олії та інших товарів тривалого зберігання. В перші місяці суттєво скоротились продажі алкоголю через введення “сухого закону”. Цікаво, що після скасування заборони, обсяги продаж виросли втричі (+180%). В останні місяці року найбільш популярними стали товари панічного попиту. Мова про генератори, павербанки, стабілізатори енергії, кемпінгові ліхтарі, світловідбивачі тощо.

В цілому, в умовах війни ринок електронної комерції не просто зумів вижити, а й наростив свої ключові показники. Якщо у 2020 році ринок оцінювали в 107 млрд гривень, що становило 9% усіх покупок українців, то у 2022 році цей показник виріс до 11-12%.

Для того, что бы оставить отзыв, Вам необходимо Войти или Зарегистрироваться
Регистрация не займет более одной минуты, а так же Вы сможете авторизироваться с помощью соц. сетей