Мототранспорт украй популярний у Китаї. У країні його випуском займається близько 200 виробників, а продажі мотоциклів тримаються на рівні 15 млн одиниць на рік. Чимала частина експорту спрямовується в Україну та інші країни Східної Європи. Завдяки цьому місцевим мотолюбителям уже добре відомі переваги китайських двигунів для мотоциклів. Тому в цьому матеріалі ми докладніше розглянемо скоріше не їхні плюси, а конструкційні особливості.
Типи і моделі китайських двигунів для мотоциклів
Першими на європейські ринки потрапили китайські двигуни для мотоциклів, позначені початковими буквами "CG" у маркуванні. Ця серія об'єднує мотори з нижнім розподільчим валом. Таке розташування вала дало змогу відмовитися в конструкції від низки запчастин. Тому в китайських двигунах для мотоциклів CG немає ланцюга ГРМ, натягувача для нього, а також кріплень системи рокерів.
До представників цього сімейства належать:
1. Двигун для CG250:
- Об'єм двигуна: 249 куб. см;
- Конфігурація циліндрів: одинарний циліндр;
- Максимальна потужність: 16.5 к.с. при 8 000 об/хв;
- Максимальний крутний момент: 16 Нм при 6 000 об/хв;
- Тип двигуна: 4-тактний, охолоджуваний рідиною;
- Система живлення: карбюратор;
- Система запалювання: CDI (централізована система запалювання).
2. Двигун для CG300:
- Об'єм двигуна: 292 куб. см;
- Конфігурація циліндрів: одинарний циліндр;
- Максимальна потужність: 24 к.с. при 8 000 об/хв;
- Максимальний крутний момент: 22.5 Нм при 6 500 об/хв;
- Тип двигуна: 4-тактний, охолоджуваний рідиною;
- Система живлення: карбюратор;
- Система запалювання: CDI (централізована система запалювання).
Китайські двигуни для мотоциклів CG, незважаючи на їхню надійність, вважаються вже трохи застарілими. Тому на зміну їм прийшла нова серія - CB з верхнім розподільчим валом. Конструкція цих ДВЗ більш вимоглива до дотримання технічних стандартів під час виробництва деталей. Але це виправдовується економним споживанням пального і впевненою тягою на всіх обертах. Ось 2 приклади моторів CB:
- CB200CC - 198 куб. см, карбюраторний, з крутним моментом до 13 Нм.
- CB250 - 250 куб. см, з верхнім розподільним валом і ланцюгом.
Слабкою стороною бензомоторів з КНР вважається недостатня за європейськими стандартами екологічність. Однак у нових силових установках цю проблему вирішено. А якщо вас турбує витрата пального, то варто розглянути купівлю китайського мопеда Alpha. Він витрачатиме приблизно в 3 рази менше бензину, ніж мотоцикл.
Як вибрати і купити двигун на мопед Дельта: керівництво для початківців
Моделі від цього бренду можуть бути оснащені одним із чотирьох спеціальних двигунів на мопеди Дельта на 49,9 (50), 72, 110 або 125 куб. см. Шукати і вгадувати робочий об'ємом не потрібно, він вказується прямо в назві ДВЗ. У всіх агрегатах передбачено повітряне охолодження і підтримка 4-х ступеневого перемикання швидкостей.
Усі перераховані двигуни на мопеди Дельта в https://tata-agro-moto.com - чотиритактні. Їхня конструкція надійніша, ніж у двотактних пристроїв, а вихлоп чистіший. Перевагою для недосвідчених водіїв стане і те, що 4-тактний двигун на мопед Дельта простіший в обслуговуванні. До мінусів можна віднести хіба що трохи менш швидкий розгін. Але різниця не буде суттєвою ні при русі по місту, ні при виїзді на траси і сільські дороги.
За ціною від прямого постачальника замовити двигун на мопед Дельта пропонує інтернет-магазин TATA AGRO-MOTO. Зі способів отримання підтримується доставка товарів Новою Поштою. За домовленістю для оптовиків можливий самовивіз зі складів у Харкові та Чернівцях.
Автор: Новіков Олександр Сергійович (експерт Tata-Agro-Moto).